LABELSCAPE -Integration of sustainability labels into Mediterranean tourism policies

Τίτλος έργου: LABELSCAPE -Integration of sustainability labels into
Mediterranean tourism policies
(Ενσωμάτωση ετικετών αειφορίας στις μεσογειακές τουριστικές πολιτικές)
Επικεφαλής έργου: Research Centre of the Slovenian Academy of Science and
Art – ZRC SAZU – SLOVENIA

Εταιρικό σχήμα:

  • Purpan Engineering School – FRANCE
  • Technological Institute of Aragon – SPAIN
  • Development Agency of South Aegean Region – READ S.A. – GREECE
  • Aspres Community of Municipalities – FRANCE
  • SVILUPPO BASILICATA SPA – ITALY
  • Metropolitan City of Capital Rome -ITALY
  • RCDI – Development and Innovation Network – SPAIN
  • Public Institution RERA S.D. for Coordination and Development of Split Dalmatia County – CROATIA
  • Association for Culture and Education PiNA – SLOVENIA

Γενικά: Λόγω της αυξανόμενης ανάγκης για υπεύθυνη χρήση των φυσικών και των πολιτιστικών πόρων, του αυξανόμενου ανταγωνισμού στον τομέα του τουρισμού και της αλλαγής των καταναλωτικών προτύπων, οι μεσογειακοί προορισμοί αντιμετωπίζουν:

  1. τη συνεχή ζήτηση για βελτίωση της ποιότητας της τουριστικής προσφοράς,
  2. την αναγκαιότητα ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ των παρόχων
    τουρισμού και των τοπικών κοινοτήτων και
  3. την αναγκαιότητα επικοινωνίας με τους επισκέπτες.

Στις αραιοκατοικημένες, νησιωτικές και προστατευόμενες περιοχές αυτές οι
προκλήσεις πρέπει να αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη προσοχή λόγω των
συγκεκριμένων κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών και της αυξημένης
ευπάθειας αυτών. Η πιστοποίηση βιωσιμότητας τουρισμού είναι ένα από τα
αποτελεσματικότερα μέσα αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων και δείχνει τη δέσμευση του εν λόγω προορισμού να ακολουθήσει τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης. Πρόκειται για ένα εργαλείο βελτίωσης της τουριστικής προσφοράς, της οικοδόμησης της κοινότητας και του μάρκετινγκ.

Στόχος έργου: Ο γενικός στόχος του LABELSCAPE είναι η ανάπτυξη
μηχανισμών για την ενσωμάτωση ετικετών αειφορίας σε ευρύτερες τουριστικές πολιτικές και η παροχή υποστήριξης για πρωτοβουλίες που βασίζονται στη διαδικασία πιστοποίησης του προορισμού. Το έργο αξιοποιεί τις υπάρχουσες πρωτοβουλίες πιστοποίησης και αντιμετωπίζει τις τελευταίες προκλήσεις πιστοποιημένων προορισμών και επιχειρήσεων: αναγνωρισιμότητα, συμπληρωματικότητα με περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη και ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι στόχοι του LABELSCAPE θα επιτευχθούν μέσω των εργαστηρίων «Ανταλλαγής Εμπειριών», τη διαδικτυακή πλατφόρμα δημιουργίας ικανοτήτων, τις δράσεις αλλαγής πολιτικής σε 8 περιοχές και τις μεταβιβάσιμες προτάσεις πολιτικής.
Χρηματοδότηση: Το έργο συγχρηματοδοτείται κατά 85% από το Ευρωπαϊκό
Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και κατά 15% από Εθνικούς Πόρους, στο πλαίσιο του Προγράμματος Interreg MED.
Επίσημη ιστοσελίδα έργου: https://labelscape.interreg-med.eu/